Baru je Fauziah Boc0rkan Rahsia Pihak Produksi, Sekali Lana Nodin Tamp!l Buka Mulut.

“Vak.sin ke tak vak.sin ke saya tetap tak boleh berlakon kerana akan berlepas ke Amerika Syarikat (AS) Sabtu ini”. Itu respons ringkas pelakon sensasi Lana Nodin susulan tidak akan dibenarkan untuk memasuki set penggambaran drama Kekasih Hati Mr. Bodyguard kerana belum menerima sebarang vak.sin Co.vid-19. Lana atau nama sebenarnya Mazlina Hasan Nordin ketika dihubungi Kosmo! Online berkata, sebenarnya wujud salah faham yang akhirnya menge.lirukan netizen. “Sebenarnya pihak produksi nak sambung lagi 13 episod bagi musim terbaharu selepas sudah diberi kebenaran melakukan penggambaran.
“Awal-awal lagi mereka sudah tanya dan berbincang dengan saya mengenai perkara itu, tetapi saya memang tak dapat nak sertai disebabkan akan balik ke negara suami hujung minggu ini. “Bukan sebab saya belum vak.sin. Jadi saya memang terpak.sa to.lak tawaran tersebut dan mereka kini sedang mencari pelakon lain yang sesuai bagi menggan.tikan watak antagonis yang saya bawakan sebelum ini,” katanya. Menjawab persoalan ramai mengenai dirinya yang ber.sikap an.ti vak.sin, Lana mene.gaskan dia bukan seperti itu dan tetap akan mengambilnya tidak lama lagi. “Saya bukan tak nak ambil, tetapi anak saya ada masalah kesi.hatan, dia sa.kit jan.tung sejak lahir. Saya pula masih menyu.sukan dia sampai November nanti. “Saya pun ada surat daripada dok.tor dan bukan suka-suka ingin meno.lak vak.sin. Nya.wa anak saya lebih penting dan jadi keutamaan sekarang ni,” ujarnya. Tambah pelakon Aku Yang Kau Gelar Isteri itu, dia tetap akan mengambil vak.sin tetapi bukan di Malaysia dan tidak dalam masa terdekat ini. “Saya akan ambil di AS nanti bersama suami. Tunggulah mungkin awal tahun depan ke. Bukan tak nak ambil langsung. Benda nak masuk dalam badan dan saya kena pastikan betul-betul selamat digunakan serta melepasi ujian kli.nikal. “Saya ada sebab tersendiri kenapa tak nak ambil vak.sin ketika ini. Itu hak peribadi dan hak asasi saya sebagai rakyat. Tiada siapa boleh pak.sa,” katanya. Terdahulu, nama Lana menjadi buah mulut netizen dan hangat diperkatakan kerana meng.kritik Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr. Noor Hisham Abdullah. Dia turut ditu.duh sebagai an.ti vak.sin dan cuba meng.hasut orang lain dengan mempersoalkan keberkesanan vak.sin Co.vid tersebut.

Terdahulu

TINDAKAN seorang penerbit dan pengurus produksi (PM) mengambil pelakon yang belum leng.kap va.ksinasi untuk memulakan penggam.baran men.gun.dang ke.marahan aktres Fauziah Nawi. Fauziah, 68, menga.kui bimbang kelon.ggaran yang diberikan ditarik balik jika pihak Kementerian Kesihatan Malaysia, Majlis Keselamatan Negara dan Perba.danan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas) mengetahui perkara itu. “Macam mana ada penerbit dan PM boleh ambil pelakon atau karyawan yang tak vak.sin? Janganlah buat hal. Nanti kerana kalian, kebenaran akan ditarik balik. Fauziah muat naik status di Instagram. “Menyusahkan. Kalau pihak #KKM #MKN #Finas dapat tahu macam mana? Atau kalian ada cable besar ke? Ini bukan cemburu tapi diam-diamlah,” kata Fauziah. Terdahulu, Fauziah atau lebih mesra disapa sebagai ibu Fauziah menerusi Instagram meluah.kan rasa ke.sal terhadap penerbit yang mengambil kesem.patan terhadap kebenaran yang diberikan. Pada Selasa, kerajaan melalui Pelan Pemulihan Negara (PPN) bersetuju melonggarkan Prosedur Operasi Standard (SOP) Fasa 1 bagi industri kreatif, berkuatkuasa 9 September. Persetujuan untuk memberi kelon.ggaran berkenaan adalah tertak.luk kepada syarat SOP yang diluluskan oleh MKN, termasuk hanya kepada penggiat, pekerja dan pengguna yang sudah menerima dua dos lengkap vaks1n C0v1d-19 serta kapasiti ruang premis yang dibenarkan.
 
View this post on Instagram
 

A post shared by Fauziah Nawi (@fauziahnawi)

Hak asasi manusia tapi janganlah sombong, tak ada siapa cemburu anda shooting. FAUZIAH NAWI PELAKON Dalam pada itu, Fauziah memberitahu semua penggiat seni yang ingin memulakan kerja sepatutnya mematuhi SOP yang ke.tat seperti yang ditetapkan kerajaan. Biarpun vak.sinasi itu merupakan pilihan individu namun Fauziah berharap semua pihak tidak ber.sikap pentingkan diri sendiri. “Ramai dah dapat tawaran untuk mula kerja dengan SOP yang sangat ke.tat. Semua kena ikut SOP… kena vak.sin, swab test sebelum dan selepas shooting. Aktiviti penggam.baran dibenarkan bermula pada Khamis. “Ramai yang belum dapat kerja dan tengah seksa hidup ini. Tolong la… sesiapa yang tak nak vak.sin itu, terpulang la. Itu pilihan anda dan hak individu. “Hak asasi manusia tapi janganlah som.bong, tak ada siapa cem.buru anda shooting. Memang rezeki Allah tapi boleh tak, jangan cakap. “Diam-diam sudahlah. Kenapa buat macam ini, sel.fish dan som.bong,” katanya menerusi video di laman Instagram. Bagaimanapun tidak dapat dipastikan siapakah individu yang dimaksudkan Fauziah menerusi perkongsian berkenaan. Sekadar Perkongsian Dan Jangan Lupa Komen Yang Baik Baik Sahaja.TQ Sumber:K! ONLINE via mstar  

Leave a Reply

Your email address will not be published.