Warganet Suruh Ali Puteh Ambil Tindakan Undang-Undang, Sekali Ni Pulak Respons Ali

Kemelut antara pelawak Ali Puteh dengan individu yang melemparkan fitnah masih belum menemui jalan penyelesaian apabila tidak mendapat kerjasama.

Ali, 32, menerusi hantaran di Instagram (IG) meluahkan rasa geram apabila tidak berjaya untuk bersemuka dengan individu yang mend4kwa dia menggunakan harta pen1nggalan arwah abangnya, Allahyarh4m Abam Bocey.

Menurut pemilik nama Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, netizen tersebut telah nyahaktif akaun media sosialnya.

Alahai awak yang tulis f1tnah.. awak yang beria komen f1tnah. Lepastu saya nak jumpa depan-depan, tup tup Facebook dah deactive pula. Takvt la tu.

Masa komen laju betul tangan.. 0tak mana 0tak? Menggelvpur la tu takvt. Tak apa kat dvnia tak jumpa. Esok akh1rat jumpa la tu.

Disebabkan insiden ini bukan kali pertama berlaku, rata-rata warganet meminta pelakon filem Kolong untuk mengambil tindakan und4ng-und4ng dengan menyaman individu tidak bertanggungjawab.

Segelintir netizen meng4nggap ini boleh dijadikan pengajaran kepada semua orang supaya berf1kir dulu sebelum menulis.

@zieyatiesue: Patutnya jangan lepaskan, pasal kalau bukan Ali yang kena, nanti artis lain pula yang kena. Baik amb1l tind4kan.

@linda_lew96: Sam4n ja 0rang mac4m ni.

@zalihasulaiman333: Untuk pengajaran, rep0rt dan sam4n ja.

@ubatkurus_sekatselera: Kadang-kadang kena layan orang yang macam ini. Bukan tak payah layan. Baru dia tahu erti penyes4lan kerana mulvt badan bin4sa @ jari yang menulis membawa bin4sa.

@juzbeingme_: Sabar bro.. Kalau ikutkan buat rep0rt kena dah tu, k3s f1tnah.

Sebelum ini, Ali memuat naik paparan skrin komen individu yang mend4kwa dirinya menggunakan duit arw4h abangnya untuk mengusahakan kebun durian.

Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan men1nggal dunia pada 9 Februari tahun lalu ak1bat dem4m pan4s.

Sumber: Oh bulan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *